torsdag 28 mars 2019

Dag 6

Hallå där!

Nu är det egentligen dags för mig att lägga mig och sova, eftersom vi har en lång dag i Leeds imorgon. Där ska vi gå på ett museum och shoppa (!!!).
Idag var sista dagen i skolan vilket ändå känns skönt. Det har varit lärorikt och intressant att se hur skolan i England är, och det finns verkligen många skillnader. Det finns både för- och nackdelar med skolsystemet här men måste ändå erkänna att jag föredrar det svenska skolsystemet. Det känns som att vi har bättre samt fler chanser att uppnå betygen vi vill ha, här avgöra allt på hur dina examens prov går. Här är det liksom inte din lärare som sätter dina betyg utan dina examensprov skickas in till någon annan som rättar dem. Hursomhelst, så är jag glad att jag fått möjligheten att prova på skolan här i Ossett.

Efter skolan besökte vi den gamla gruvan som numera är ett museum. Vi åkte 140m ner under marken, till kyla och mörker. Man blev lite yr när man tänkte på hur långt ner man var, men det var en superhäftig upplevelse. Jag kastar in lite bilder från dagen, tyvärr fick man ej ta med telefonen ner i gruvan så vill ni se den får ni ta er hit ;)
Här är de gamla duscharna som arbetarna använde då gruvan var ”aktiv”.


De gamla gruvarbetarnas omklädningsrum.

Min kväll avslutades med brädspel tillsammans med mim värdpappa och värdbror, vilket var väldigt trevligt (även fast jag inte vann).

Godnatt,
/N

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar