fredag 22 mars 2019

Presentation

Hej, vi tänkte att vi skulle presentera oss så att ni som läser denna rese-blogg vet vilka vi är. Vi båda är elever ifrån Bruksgymnasiet och kommer tillsammans med andra elever och lärare från skolan att resa till Ossett som är en stad i Wakefield, England.

Mitt namn är Mimmi (Östlund), jag är 18 år och går i ES16.
 Jag och min foderhäst Ægir
Jag bor på en gård utanför Alunda, mellan Knutby och Gimo. På gården bor min mamma och pappa och våra tre katter, två egna hästar och två hästar som jag har till låns. Jag har även två äldre syskon som inte bor hemma längre.
Om ni inte redan gissat det, så är mitt största intresse ridning. Mina hästar är av rasen islandshäst, och de skiljer sig från andra raser genom att de har fler gångarter. Jag tävlar ganska mycket på mina hästar, och har hittills ridit tre SM. Mitt mål är att plugga vidare till hippolog, eller eventuellt veterinär.
Förutom hästarna så gillar jag att läsa, träna och titta på serier typ.

Denna resa kommer att bli väldigt spännande, och vi kommer att få göra så många roliga saker. Vi ska träffas klockan 5.50 imorgon på Arlanda så det kommer bli en tidig morgon, men det är helt klart värt det. Vi hörs!

/Mimmi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar