söndag 24 mars 2019

Day 2

God kväll på er!

Just nu ligger jag i sängen, mätt efter middagen. Idag fick jag köttgryta, potatis och yoksherpudding (typ ungspankaka?). 
Idag vaknade jag upp utvilad eftersom jag somnade (läs däckade) tidigt igår. Jag åt frukost som bestod av söt yoghurt, söta flingor och en rostad macka. Det känns konstigt med matvanorna här, och jag tror det kommer bli det jobbigaste med veckan här. Efter frukost åkte vi iväg till York tillsammans med de andra tjejerna och deras värdfamiljer. Där besökte vi ett museum, Jorvik, där vi fick lära oss mer om vikingar. Efter det fick vi lite göra lite som vi ville, vi tjejer höll ihop och gick på primark och åt lunch på en italiensk restaurang, då ingen av oss ville äta nått friterat. 

Efter lunchen så gick vi mot Katedralen där vi skulle möta Anna och Mira. På vägen stannade vi för att fota på de små gatorna, det kändes nästan som att gå i Gamla Stan i Stockholm. Vi stannade även för lite grocery shopping. 



Snart ska vi mötas för några pubbesök här i Ossett och imorgon börjar vi skolan här på Ossett Academy som är en stor skola med ca 2 tusen elever (!!).Jag har egentligen inte så höga förväntningar på skolan, men mer om det en annan dag!

Hade
/N

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar